środa, 30 grudnia 2015

Beer Goggles

O kolejnej kapeli z kasety Top Punk's pamiętają nieliczni, ale za to nie słyszałem o tym zespole złych opinii - mowa o pochodzącej z Chicago polsko-amerykańskiej grupie Beer Goggles. Zespół powstał w 1990 roku a tworzyli go Ken Ortman (wokal, gitara), Sławek Woźniak (wokal, gitara), Rob (bas) i Andrzej (perkusja), niestety nazwisk dwóch ostatnich muzyków nie znam (jeśli ktoś może uzupełnić moją wiedzę to będę wdzięczny). Wszyscy muzycy z wyjątkiem Kena urodzili się w Polsce. Utwory wykonywane przez zespół były śpiewane zarówno po polsku jak i po angielsku (mniej więcej pół na pół). Większą popularność niż w Stanach zespól zyskał w Polsce, do takiego stanu rzeczy na pewno przyczyniły się dwa występy Beer Goggles na festiwalu w Jarocinie: pierwszy w 1991 roku – występ ten zakończył się zdobyciem przez zespół nagrody publiczności, oraz drugi rok później kiedy to Beer Goggles wystąpili już jako zaproszona gwiazda. Zespół wyróżniał się tym, że na scenie robił show no i ich image – imponujące irokezy robił powalające wrażenie. W 1991 roku zespól wszedł do studia gdzie nagrał materiał który rok później ukazał się na wydanej przez Silver Ton. W trakcie swego sześcioletniego istnienia Beer Goggles zagrali koncerty z takimi kapelami jak Vibrators, UK SUBS, Brygada Kryzys, Armia czy Kult. Zespół przestał istnieć w 1995 roku
Po zakończeniu działalności Beer Goggles Sławek założył zespół Jinx w którym przez pewien czas grał też Ken. Kena później można było usłyszeć w takich kapelach jak Battalion of Saints A.D., The Methadones oraz The Neutron Bombs. I to wszystko co wiem na temat tej załogi, nie jest tego za wiele, jeśli więc ktoś jest stanie poszerzyć moją wiedzę to będę wdzięczny.

Dyskografia
  • Beer Goggles (1992 kaseta)


16 komentarzy:

  1. Zyje ten blog???? Jak cos to mam kasete;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żyje możesz jakoś udostępnić nagrania?

    OdpowiedzUsuń
  3. Andrzej Morydz - perkusja
    Robert Jasiński - bas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem niedawno Ken Ortman dał znać o sobie na facebooku. Wiem, że ich zdjęcia trafiły do "Brumu" i na okładkę "Świata Młodych".

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam zgrana ta kasetę do Wav odszumiona I zrobiony Mastering

    OdpowiedzUsuń
  6. tam historia jest ciekawsza, bo z pierwotnego składu wokalista nie żyje (nie znam przyczyny śmierci). wtedy grali w ameryce, widziałem pare fotek z gigów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i nie chodzi mi o chłopaków z jarocina, bo ci pewnie żyją... tam był jeszcze jeden gość co tylko śpiewał ;)

      Usuń
  7. Chodziłem ze Sławkiem do szkoły podstawowej. Miał świra na punkcie Bruce Lee. Chopaki przyjechali do Zakopanego, przed tym Jarocinem i daliśmy tam trochę popalić, budzili wtedy sporo kontrowersji tatuaże na szyi etc.. również policjanci wymiekali przy ich amerykańskich paszportach haha Ostatni raz akurat widziałem ich w Chicago wpadłem na nich zupelnie przypadkowo, w jakims barze punkowym, zakończyliśmy u nich, w domu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętasz może jak ten bar się nazywa ? Chciałabym poczytać coś o tym ,podeslesz mi?

      Usuń
  8. Mariusz Cerata z Wierzchosławic wie dużo na ich temat.

    OdpowiedzUsuń
  9. Może ktoś z was ma teskt do "uśmiechnij się"?

    OdpowiedzUsuń
  10. pamiętam ich z Jarocina 91, od siebie dodam tylko tyle że nawet jeszcze nie zaczęli grać na małej scenie a już bratali się z publiką i wszyscy ich traktowali jako oczywistych laureatów, nie mogło być inaczej, świetny show na małej scenie i pozamiatali ten festiwal

    OdpowiedzUsuń