czwartek, 1 lutego 2018

Argus

Dziś o pochodzącej z Łodzi grupie Argus. Zespół powstał pod koniec 1978 roku. Założyli go studenci łódzkich uczelni:
  • Adam Bukowski (gitara, wokal)
  • Grzegorz Kowalski (klawisze)
  • Jerzy Chyliński (bas)
  • Dariusz Chalupniczak (perkusja)
Miejsce na próby muzycy znaleźli w Centrum Kultury Włókniarzy „Dąbrowa”. Od początku swego istnienia zaspół chętnie i często pojawiał się na scenie. W roku 1980 Argus zagrał między innymi na Pierwszym Ogólnopolskim Przeglądzie Muzyki Młodej Generacji w Jarocinie nie odnosząc jednak większego sukcesu, Zespół można było w ty roku zobaczyć również na łódzkim Rockowisku. W roku 1981 z zespołu odeszli basista i klawiszowiec, a pojawiły się deie wokalistki z których po krótkim czasie została jedna – Małgorzata Dzitkowska, Gitarzysta Marek Wołecki oraz grający na basie Andrzej Czarnecki. Na początku 1983 roku grupa w studio Polskiego Radia w Opolu nagrała cztery utwory, Brudna Noc, Czarownica, Cała Naprzód i Bal Masek. Ten ostatni utwór zdobył sporą popularność pojawił się na Liście Przebojów Programu Trzeciego osiągając w 43 notowaniu 24 miejsce (poczekalnia). Przez jakiś czas z zespołem współpracował Antoni Degustis który w roku 1984 zasilił skład TSA.
I to wszystko co mogę napisać o grupie Argus, jeśli ktoś wie więcej chętnie poczytam lub posłucham.

I jeszcze plakacik z Nowej Wsi:





5 komentarzy:

  1. Pan Adam Bukowski w pierwszej połowie lat 80 uczył mnie ZPT (zajęcia praktyczno-techniczne) w szkole podstawowej nr 72 w łodzi przy ulicy Żabiej.Pamiętam,że puszczał nam podczas zajęć dużo muzyki ze szpulowca.Fajny gość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oprócz wspomnianych utworów studyjnych w repertuarze grupy jest jeszcze ''Moje ciało''

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem w latach 80-tych na ich koncercie . Grali z Anexem, też chyba z Łodzi. Pamiętam, że mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja pamiętam ich koncert jako support Bandy i Wandy w Jastrzębiu Zdroju. Wokalistka cudnej urody. Fajnie grali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z nimi imprezowałem na zlocie w Częstochowie, Małgosia rzeczywiście cudnej urody .

      Usuń